오레오(OREO) 공식 – 150년 글쓰기 비법

1. Opinion : 의견 주장하기 ex) ~ 하려면 ~ 하라 . 2. Reson : 이유 제시하기 ex) ~왜냐하면 ~ 때문이다. 3. example : 사례 제시하기 ex) 예를 들면 이러하다. 4. Opinion/Offer : […]

아마추어 무선 기사(HAM) 도전

———-아마추어 무선기사 발급 ——- 1. 한국아마추어무선연맹사이트에 방문하여 강습회를 확인한다. https://www.karl.or.kr/bbs/board.php?bo_table=01_04 2. 지역과 시간을 확인하고 3급을 신청한다. — 4급은 제약조건이 많아서 3급을 신청하는 것이 좋다. 1). 문서작성 – 강습회 신청 및 개인정보 수집 […]

주가 예측을위한 푸리에 분석 : 가정 및 증거

FOURIER ANALYSIS FOR STOCK PRICE FORECASTING: ASSUMPTION AND EVIDENCE 1.Abstract. 1.요약. The research addressed the relevant question whether the Fourier analysis really provides practical value for investors forecasting stock market price. 이 […]

[COCOS]1. 물리 몸체 및 모양 디버깅

1. Debugging Physics Body and Shapes 1. 물리 몸체 및 모양 디버깅 If you ever wish to have red boxes drawn around your physics bodies to aid in debugging, simple add these […]

[COCOS2dx] physical Queries

Date: 06/16/21 15:33:31 1. Queries 1. 쿼리 Have you ever stood in one position and looked around? You see things near to you and far from you. 한 자리에 서서 주위를 둘러 […]

[COCOS2dx] Physical 충돌

1. Collision 1. 충돌 Have you ever been in a car accident? What did you collide with? Just like with cars, PhysicBody objects can come in contact. 교통 사고를 당하신 적이 있습니까? […]

[COCOS] 물리학 용어 및 개념

Physics terminology and concepts 물리학 용어 및 개념 To better understand all the details of a physics engine you should understand the following terms and concepts: 물리 엔진의 모든 세부 사항을 더 […]

[COCOS] Physics

Physics 물리학 Your game is coming along nicely. 게임이 잘 진행되고 있습니다. You have Sprite objects, gameplay mechanics and your coding efforts are paying off. 스프라이트 개체, 게임 플레이 메커니즘 및 코딩 […]

[일일 프로그램머 명언] 프로토타입을 진행하는것에 대한 배움

Prototype to learn. Prototype is an learning experience. It’s value lies not in the code you produce, but in the lessons you learn. 직역 : 프로토타이핑은 뭔가를 배우는 경험이다. 그 가치는 니가 […]