1. Debugging Physics Body and Shapes
1. 물리 몸체 및 모양 디버깅
If you ever wish to have red boxes drawn around your physics bodies to aid in debugging, simple add these 2 lines to your core, where it makes sense to you.
디버깅을 돕기 위해 물리 몸체 주위에 빨간색 상자를 그리려면이 두 줄을 코어에 추가하기 만하면됩니다.
Perhaps AppDelegate is a good place? You can add the following code:
아마도 앱 델리게이트가 좋은 곳입니까? 다음 코드를 추가 할 수 있습니다.
Director::getInstance()->getRunningScene()->getPhysics3DWorld()->setDebugDrawEnable(true);
Director::getInstance()->getRunningScene()->setPhysics3DDebugCamera(cameraObjecct);
2. Disabling Physics
2. 물리 비활성화
Using the built-in physics engine is a good idea.
내장 된 물리 엔진을 사용하는 것은 좋은 생각입니다.
It is solid and advanced.
견고하고 고급입니다.
However, if you wish to use an alternative physics engine you can.
그러나 대체 물리 엔진을 사용하려면 할 수 있습니다.
All you need to do is disabling CC_USE_PHYSICS in base/ccConfig.h.
당신이해야 할 일은 base / ccConfig.h에서 cc use physics를 비활성화하는 것입니다.